
TARINOITA YRITYKSESTÄNI
- tarinankerronta osaksi markkinointia
Tämä kurssin aikana opit kirjoittamaan 10 erilaista tarinaa markkinointiin ja myyntiin, joilla teet viestinnästäsi vaikuttavampaa ja merkityksellisempää.
Mahtavaa, TÄSTÄ TULEE MARKKINOINNIN TEHOKEINOSI!

Pysäytä yleisösi, herätä tunteita ja jää mieleen hyödyntämällä tarinoita
Ihmiset virittäytyvät edelleen luontaisesti tarinoiden äärelle. Jos muistelet mielessäsi tarinoita, jotka olet kuullut, nähnyt tai lukenut, todennäköisesti mieleesi muistuu useampikin.
Ehkä muistat tarinan, jota isoisälläsi oli tapana kertoa omasta lapsuudestaan, tai suvussanne kulkee jännittävä tarina suvun historiasta.
Tai kenties muistat Titanic-elokuvan vuorosanoja myöten, tai näet vieläkin mielessäsi Taru sormusten herrasta -trilogian ihanan hobittikylän.
No, mahdollisuuksia on lukuisia, kunhan arvailen – todennäköisesti sinulle kuitenkin nousi jokin aivan oma merkityksellinen ja samaistuttava tarina mieleen, joka on vaikuttanut omaan elämääsi?
Myös tarinankerronta markkinoinnissa auttaa meitä jäämään paremmin mieleen, koskettamaan syvemmin, ohittamaan kilpailijat ja kuljettamaan ihmistä kohti ostoskoria.
Siksi loin tämän käytännönläheisen kurssin sinulle, joka
- haluat tutustua tarinoiden käyttöön osana markkinointiasi.
- haluat hioa tarinankerrontataitojasi.
- olet valmis uteliaasti kokeilemaan uutta yrityksesi markkinoinnissa.
- haluat viedä markkinointisi uudelle, koskettavammalle, tasolle.
- haluat luoda syvempää yhteyttä lukijoihisi/asiakkaisiisi.

TARINOITA YRITYKSESTÄNI
- tarinankerronta osaksi markkinointia
Kurssilla kirjoitat 10 tarinaa, joilla viet markkinointisi seuraavalle tasolle. Jokainen tehtävä (10 kpl) opettaa sinulle lisää yhdestä tarinankerronnan elementistä ja samalla luot markkinointikäyttöösi valmiin tarinan kanavissasi julkaistavaksi.
Kurssi on starttitason kurssi, joten hyppää rohkeasti tutustumaan tarinallisen markkinoinnin maailmaan.
KURSSIN HINTA 180 € + alv (225,90 €)
Haluatko maksaa mieluummin laskulla tai useammassa erässä? Onnistuu! Laita vain laskutuspyyntö: sirja@sanarikastamo.fi
"Kerrot tarinoita jo joka päivä, nyt kirjoitetaan ne julkaistavaksi."
tai kurkkaa vielä tietoa sisällöstä…

KURSSIN SISÄLTÖ
Kurssi kestää 4 viikkoa ja sisältää 10+2 kirjoitustehtävää.
Jokainen tehtävä sisältää ohjeiden lisäksi lyhyen johdannon opeteltavaan teemaan sekä ideoita tarinan sisällöksi. Mukana saat myös parhaat tarinakaavat, joiden avulla on helppo tarttua toimeen.
KURSSIN TEHTÄVÄT:
Johdanto: Millainen on samaistuttava ja kiinnostava päähenkilö? Jokaisella hyvällä tarinalla on mielenkiintoinen päähenkilö, jonka elämässä on jotain kiinnostavaa seurattavaa. Aloitetaan siis herättämällä kiinnostus sinua ja yritystäsi kohtaan.
Tehtävä: Yrittäjän tarinat
Johdanto: Jokaisella tarinalla on oma selkeä teemansa – ja unelma-asiakasta kiinnostavat teemat löytyvät arjesta. Ne ovat pieniä merkityksellisiä hetkiä, joihin kätkeytyy paljon tunteita.
Tehtävä: Arjen tarinat
Johdanto: Millaisia erilaisia näkökulmia voi ottaa kerronnan tueksi? Moni kirjoittaa usein vain omasta näkökulmastaan, mutta nyt on aika tehdä markkinoinnistasi monipuolisempaa.
Tehtävä: Asiantuntijatarinat (vakuuttavuus & uskottavuus)
Johdanto: Millainen on hyvä juoni? Juonikaavio auttaa sinua paitsi luomaan suunnitelmallisempaa markkinointia, myös kirjoittamaan vaikuttavampia tekstejä.
Tehtävä: Kehitystarina
Johdanto: Hyvä tarina sisältää usein jonkin opetuksen, pääsanoman tai väitteen, jonka tarina osoittaa todeksi. Kirkasta oman yrityksesi opetukset ja pääväitteet, jotka haluat yleisösi ymmärtävän ostopäätöksen tueksi.
Tehtävä: Opetustarina
Johdanto: Taustat, kuten muistot ja takaumat syventävät yhteyttä lukijan ja henkilöiden välillä ja auttavat ymmärtämään paremmin. Opi taustoittamaan yrityksesi toimintaa sopivasti.
Tehtävä: Arvotarina
Johdanto: Hyvä tarina koskettaa, herättää tunteita ja myös välillä ravistelee ja herättelee. Opi, kuinka hyödynnät tunteiden herättämistä ja käänteen luomista tarinoilla tehokkaasti.
Tehtävä: Herättäjätarina + draaman kaari
Johdanto: Ympäristön kuvailu ja konkreettisten asioiden esille tuominen kiinnittää meidät paikkaan ja aikaan, ja saa mielikuvituksen laukkaamaan ja myös unelmoimaan.
Tehtävä: Unelmatarina myyntiin
Johdanto: Hyvässä tarinassa on myös tärkeitä sivuhenkilöitä, jotka lisäävät mielenkiintoa, tukevat päähenkilöä ja saavat aikaan säpinää. Tuo markkinointiisi mielenkiintoiset sivuhenkilöt.
Tehtävä: Asiakastarina
Johdanto: Elämme aina kolmessa eri aikakaudessa: menneessä, nykyhetkessä ja tulevaisuudessa – ja myös nämä kaikki kolme aikaa tulee tulla esiin markkinoinnissasi, jotta se on tehokasta.
Tehtävä: Myyntitarina
BONUSTEHTÄVÄ:
Takaumat nykyhetken selittäjinä
Tehtävä: Tausta- / syntytarina
BONUSTEHTÄVÄ:
Luovuutta & unelmointia arkeesi.
Tehtävä: Tarina tulevaisuudesta.
Kurssi kestää siis kokonaisuudessaan 4 viikkoa ja tehtävät aukeavat käyttöösi viikko kerrallaan. Jokainen tehtävä sisältää n. 20 min johdantoluennon teemaan sekä kirjoitustehtävän. Varaathan riittävästi kiireetöntä aikaa kirjoittamiselle, jotta saat kaiken hyödyn irti kurssista 😉
Kurssin löydät Campwiren alustalta ja se on käytössäsi 6 kk ajan ostohetkestä.
Voit esittää kysymyksiä ja laittaa tekstejäsi luettavakseni missä vaiheessa kurssia tahansa. Annan mielelläni palautetta tai uusia ideoita tarinoihisi.
Haluatko maksaa mieluummin laskulla tai useammassa erässä? Onnistuu! Laita vain laskutuspyyntö: sirja@sanarikastamo.fi
TARINAT:
- ovat kollektiivisia kokemuksia ja luovat yhteyttä ihmisten välillä.
- luovat yhteyden lisäksi eroja - ja kertovat syyn satsata juuri sinuun.
- auttavat asiakkaita näkemään lopputuloksen mielessään.
- herättävät tunteita, ja siten luovat kokonaisvaltaisia kokemuksia.
- saavat aikaan fyysisen kokemuksen ja jäävät siksi paremmin mieleen.
KOULUTTAJASI SIRJA
Rakastan tarinoita, jotka vievät mennessään. Luen satoja kirjoja joka vuosi, ja en voi olla ihastelematta isojen yritysten tarinoiden käyttöä markkinoinnissa.
Parasta niissä on se, ettei niitä oikeastaan huomaa, sillä niiden vietäväksi vain antautuu ja nauttii elämyksistä.
Tarinat olisivat myös pienyrittäjille todella loistava keino erottautua, mutta moni yrittäjä jättää tämän potentiaalin kokonaan käyttämättä.
Ja jos voin jotain tehdä sen hyväksi, että saamme lisää tarinoita tähän maailmaan ja nostettua sillä meitä pienyrittäjä näkyville, teen sen.
Eikö nimittäin olekin hienoa, kuinka voimme innostaa ihmisiä eteenpäin elämässään vain sanojen voimalla? On aika oppia vaikuttamaan sanoillamme oikein.


KURSSISTA KYSYTTYÄ:
Sopii. Kurssin tehtävissä pääset pohtimaan kirjoittamista juuri omasta tilanteestasi ja lähtökohdistasi käsin. Kurssin tehtävät auttavat sinua pohtimaan omaa unelma-asiakastasi, asiakkaasi ostopolkua ja keinoja, joita sinä haluat ottaa mukaan markkinointiisi.
Sopii. Kurssilla emme keskity mihinkään tiettyyn kanavaan kirjoittamiseen, vaan voit valita tehtävissä missä tekstisi julkaiset. Kurssin tehtävien tuotoksia voit hyödyntää kaikissa teksteissä kanavasta riippumatta.
Kurssimateriaalit ovat käytettävissäsi vuoden ajan kurssin alkamispäivästä. Osa materiaaleista on myös ladattavia tiedostoja, jotka voit ladata vapaasti omaan käyttöösi.
Voit kyllä, ei ongelmaa 🙂 Mikäli toivot maksua useammassa erässä tai maksamista laskun kautta, laitathan minulle viestiä: kirjoitusvinkit@gmail.com, niin laitetaan asia järjestymään!
Kurssin tehtävät avautuvat käyttöösi joka toinen päivä, joten viikossa tehtäviä on 3-4. Kurssilla voit kuitenkin edetä täysin omaan tahtiisi ja tehdä vaikka yhden tehtävän per viikko.
Kurssin harjoituksissa kirjoitat kuitenkin suoraan markkinointitekstejä, joita voit oikeasti julkaista kanavissasi. Näin kurssiin käytetty aika on aina pois siitä ajasta, minkä joka tapauksessa käyttäisit markkinointiin, kätevää eikö?
ELI KURSSIN JÄLKEEN SINULLA ON…
- 10 erilaista tarinaa, joita voit hyödyntää markkinoinnissasi.
- Kehittyneemmät tarinankerrontataidot, joten tarinoiden kirjoittaminen on jatkossa helpompaa.
- Ymmärrys siitä, kuinka ja miksi tarinoita kannattaa hyödyntää markkinoinnissa.
- Tiedät, kuinka mukaansatempaava tarina kirjoitetaan.
- Tiedät, mitä elementtejä hyvä tarina sisältää - ja kuinka voit luoda esimerkiksi mielenkiintoisen päähenkilön ja käänteen, jotka pitävät lukijan mielenkiintoa yllä.
- Osaat herättää tarinoillasi juuri oikeita tunteita ja toimintaa.
"Osto edellyttää aina tunteiden herättämistä, ja siksi tarinat ovat markkinoinnissa niin loistavia."

TARINOITA YRITYKSESTÄNI
- tarinankerronta osaksi markkinointia
Aloita vaikka samantien 😉
KURSSIN HINTA 180 € + alv (225,90 €)
Haluatko maksaa mieluummin laskulla tai useammassa erässä? Onnistuu! Laita vain laskutuspyyntö: sirja@sanarikastamo.fi