TARINOITA YRITYKSESTÄNI
- tarinankerronta osaksi markkinointia
14 tarinaa, joilla viet markkinointisi seuraavalle tasolle.
Haluatko sukeltaa syvemmälle tarinoiden maailmaan?
Mahtavaa, SIITÄ TULEE YKSI MARKKINOINNIN TEHOKEINOSI!
Vaikka tarinankerronta perustuu ikivanhoihin perinteisiin, sen arvoa ei pidä tänäkään päivänä vähätellä. Tarinankerronta markkinoinnissa on erittäin hyvä keino ohittaa kilpailijat, jäädä mieleen ja erottua muista. Silti yrittäjät hyödyntävät tarinankerrontaa aivan liian vähän markkinoinnissaan (ja myös siksi voit valjastaa sen eduksesi).
Kenties tarinankerronta nähdään liian kaukaisena ja vaikea asiana, vaikka kerromme jo tarinoita joka päivä. Kyllä, kerrot tarinaa koko ajan itsestäsi, yrityksestäsi ja asiakkaistasi.
Mutta ymmärrän, että ne on haastava saada paperille, mikäli tarinoita on kirjoittanut vähemmän eikä tarinan kaavat ja elementit ole vielä sujuvasti hallussa.
Siksi loin tämän käytännönläheisen kurssin sinulle, joka
- haluat tutustua tarinoiden käyttöön osana markkinointiasi.
- haluat hioa tarinankerrontataitojasi.
- olet valmis uteliaasti kokeilemaan uutta yrityksesi markkinoinnissa.
- näet jo, kuinka tarinat voivat viedä markkinointisi uudelle, koskettavammalle, tasolle.
- haluat luoda syvempää yhteyttä lukijoihisi/asiakkaisiisi.
Miksi tarinankerronta markkinoinnissa kannattaa?
Jos muistelet mielessäsi tarinoita, jotka olet kuullut, nähnyt tai lukenut, todennäköisesti mieleesi muistuu useampikin.
Ehkä muistat tarinan, jota isoisälläsi oli tapana kertoa omasta lapsuudestaan, tai suvussanne kulkee jännittävä tarina suvun historiasta.
Tai kenties muistat Titanic-elokuvan vuorosanoja myöten, tai näet vieläkin mielessäsi Taru sormusten herrasta -trilogian ihanan hobittikylän.
No, mahdollisuuksia on lukuisia, kunhan arvailen – todennäköisesti sinulle kuitenkin nousi jokin aivan oma merkityksellinen ja samaistuttava tarina mieleen, joka on vaikuttanut omaan elämääsi?
Myös tarinankerronta markkinoinnissa auttaa meitä jäämään paremmin mieleen, koskettamaan syvemmin, herättämään tunteita ja kuljettamaan ihmistä kohti ostoskoria.
Ne ovat voimakas keino vaikuttaa lukijaa, ja siksi tarinankerrontataidot ovat erityisesti pienellä markkinointibudjetilla tekeville pienyrittäjille rahaa tuova taito.
TARINAT:
- ovat kollektiivisia kokemuksia ja luovat yhteyttä ihmisten välillä.
- luovat yhteyden lisäksi eroja - ja kertovat syyn satsata juuri sinuun.
- auttavat asiakkaita näkemään lopputuloksen mielessään.
- herättävät tunteita, ja siten luovat kokonaisvaltaisia kokemuksia.
- saavat aikaan fyysisen kokemuksen ja jäävät siksi paremmin mieleen.
Siksi kokosin sinulle Tarinankerronnan tehokurssin, jonka avulla opit kirjoittamaan tarinoita, jotka vaikuttavat syvästi.
TARINOITA YRITYKSESTÄNI
- tarinankerronta osaksi markkinointia
Kurssilla kirjoitat 14 tarinaa, joilla viet markkinointisi seuraavalle tasolle. Jokainen tehtävä (14 kpl) opettaa sinulle lisää yhdestä tarinankerronnan elementistä ja samalla luot markkinointikäyttöösi valmiin tarinan kanavissasi julkaistavaksi.
KURSSIN HINTA 350 € (279 € + alv. 25,5 %)
tai kurkkaa vielä tietoa sisällöstä…
"Kerrot tarinoita jo joka päivä, nyt kirjoitetaan ne julkaistavaksi."
KURSSIN SISÄLTÖ
Kurssi sisältää 14 tehtävää, joissa jokaisessa kirjoitat yhden tarinan kanavissasi julkaistaviksi. Ensimmäisen tehtävän pariin pääset heti kurssin ostettuasi, seuraavat tehtävät saapuvat sinulle 2 päivän välein. Näin ollen kurssi kestää kokonaisuudessaan 4 viikkoa.
Jokainen tehtävä sisältää ohjeiden lisäksi lyhyen johdannon opeteltavaan teemaan sekä ideoita tarinan sisällöksi. Kurkkaa alta läpikäytävät tarinan elementit!
TEHTÄVÄT:
1 | PÄÄHENKILÖ
Johdanto: Millainen on samaistuttava ja kiinnostava päähenkilö?
Tehtävä: Yrittäjän esittely -tarina
2 | TEEMA
Johdanto: Unelma-asiakasta kiinnostavat teemat löytyvät arjesta
Tehtävä: Tarinoita arjesta
3 | NÄKÖKULMA
Johdanto: Erilaiset näkökulmat kerronnassa
Tehtävä: Oma osaaminen näkyväksi
4 | TAUSTOITUS
Johdanto: Taustoitus tarinoiden syventäjänä
Tehtävä: Arvotarina, joka ohjaa toimintaasi
5 | AIKAJANA
Johdanto: Hyödynnä eri aikoja myyntiteksteissä
Tehtävä: Mennyt, nykyhetki, tulevaisuus
6 | JUONI
Johdanto: Juonikaavio ideoinnin tukena
Tehtävä: Kehitystarina
7 | MILJÖÖ
Johdanto: Instagram yhteyden luomisen välineenä
Tehtävä: Työpäiväsi IG-tarinana
8 | KUVAILU
Johdanto: Aistihavainnoilla elävyyttä teksteihin
Tehtävä: Kirjoita kuvasta
9 | SIVUHENKILÖT
Johdanto: Muut henkilöt yrityksen markkinoinnissa
Tehtävä: Asiakastarina
10 | TAKAUMA
Johdanto: Takaumat nykyhetken selittäjinä
Tehtävä: Tausta- / syntytarina
11 | OPETUS
Johdanto: Opetus- ja opastustarinat yrityksen markkinoinnissa
Tehtävä: Opetustarina
12 | TUNTEET
Johdanto: Kuinka hyödynnät tunteita & herätät tunteita tarinoilla?
Tehtävä: Uskalla esiin
13 | TOIMINTA
Johdanto: Muuta tarinat toiminnaksi & toimiviksi
Tehtävä: Adjektiiveistä verbeiksi
14 | VUOROPUHELU
Johdanto: Kuinka lisätä yhteyttä asiakkaaseen?
Tehtävä: Vuorovaikutus
BONUS
Luovuutta & unelmointia arkeesi.
Tehtävä: Tarina tulevaisuudesta.
Kurssi kestää siis kokonaisuudessaan 4 viikkoa ja tehtävät aukeavat käyttöösi joka toinen päivä. Jokaiseen tehtävään on hyvä varata aikaa 15-30 minuuttia ohjeisiin ja teemaan tutustumiselle sekä riittävästi kiireetöntä aikaa kirjoittamiselle.
Kurssin löydät Campwiren alustalta ja se on käytössäsi vuoden ajan ostohetkestä.
Voit esittää kysymyksiä ja laittaa tekstejäsi luettavakseni missä vaiheessa kurssia tahansa. Annan mielelläni palautetta tai uusia ideoita tarinoihisi.
Sanarikastamon kurssilaisten oivalluksia:
MIKSI TOTEUTIN TÄMÄN KURSSIN?
Rakastan tarinoita, jotka vievät mennessään. Luen satoja kirjoja joka vuosi, ja en voi olla ihastelematta isojen yritysten tarinoiden käyttöä markkinoinnissa.
Parasta niissä on se, ettei niitä oikeastaan huomaa, sillä niiden vietäväksi vain antautuu ja nauttii elämyksistä.
Tarinat olisivat myös pienyrittäjille todella loistava keino erottautua, mutta moni yrittäjä jättää tämän potentiaalin kokonaan käyttämättä.
Ja jos voin jotain tehdä sen hyväksi, että saamme lisää tarinoita tähän maailmaan ja nostettua sillä meitä pienyrittäjä näkyville, teen sen.
Eikö nimittäin olekin hienoa, kuinka voimme innostaa ihmisiä eteenpäin elämässään vain sanojen voimalla? On aika oppia vaikuttamaan sanoillamme oikein.
KURSSISTA KYSYTTYÄ:
Sopii. Kurssin tehtävissä pääset pohtimaan kirjoittamista juuri omasta tilanteestasi ja lähtökohdistasi käsin. Kurssin tehtävät auttavat sinua pohtimaan omaa unelma-asiakastasi, asiakkaasi ostopolkua ja keinoja, joita sinä haluat ottaa mukaan markkinointiisi.
Sopii. Kurssilla emme keskity mihinkään tiettyyn kanavaan kirjoittamiseen, vaan voit valita tehtävissä missä tekstisi julkaiset. Kurssin tehtävien tuotoksia voit hyödyntää kaikissa teksteissä kanavasta riippumatta.
Kurssimateriaalit ovat käytettävissäsi vuoden ajan kurssin alkamispäivästä. Osa materiaaleista on myös ladattavia tiedostoja, jotka voit ladata vapaasti omaan käyttöösi.
Voit kyllä, ei ongelmaa 🙂 Mikäli toivot maksua useammassa erässä tai maksamista laskun kautta, laitathan minulle viestiä: kirjoitusvinkit@gmail.com, niin laitetaan asia järjestymään!
Kurssin tehtävät avautuvat käyttöösi joka toinen päivä, joten viikossa tehtäviä on 3-4. Kurssilla voit kuitenkin edetä täysin omaan tahtiisi ja tehdä vaikka yhden tehtävän per viikko.
Kurssin harjoituksissa kirjoitat kuitenkin suoraan markkinointitekstejä, joita voit oikeasti julkaista kanavissasi. Näin kurssiin käytetty aika on aina pois siitä ajasta, minkä joka tapauksessa käyttäisit markkinointiin, kätevää eikö?
KURSSIN JÄLKEEN SINULLA ON…
- 14 erilaista tarinaa, joita voit hyödyntää markkinoinnissasi.
- Kehittyneemmät tarinankerrontataidot, joten tarinoiden kirjoittaminen on jatkossa helpompaa.
- Ymmärrys siitä, kuinka ja miksi tarinoita kannattaa hyödyntää markkinoinnissa.
- Tiedät, kuinka hyvä tarina kirjoitetaan.
- Tiedät, mitä elementtejä hyvä tarina sisältää ja kuinka voit luoda esimerkiksi mielenkiintoisen päähenkilön ja juonen.
- Osaat herättää tarinoillasi juuri oikeita tunteita ja toimintaa.
"Osto edellyttää aina tunteiden herättämistä, ja siksi tarinat ovat markkinoinnissa niin loistavia."
TARINOITA YRITYKSESTÄNI
- tarinankerronta osaksi markkinointia
Kurssilla kirjoitat 14 tarinaa, joilla viet markkinointisi seuraavalle tasolle. Jokainen tehtävä (14 kpl) opettaa sinulle lisää yhdestä tarinankerronnan elementistä ja samalla luot markkinointikäyttöösi valmiin tarinan kanavissasi julkaistavaksi.
KURSSIN HINTA 350 € (279 € + alv. 25,5 %)